Case study / studium przypadku

Analiza rynku aparatów słuchowych w Polsce

Branża

Produkty konsumenckie

Cele biznesowe

Wsparcie sprzedaży

Metodyka

Badania klientów

Czas realizacji

5
tygodni

Wstęp

Jak zwiększyć skuteczność druków bezadresowych, które – umieszczane w skrzynkach pocztowych – mają zachęcać do skorzystania z bezpłatnych badań słuchu? Z takim właśnie pytaniem do naszej agencji zwrócił się jeden z klientów, ogólnopolski producent i dystrybutor aparatów słuchowych. W związku ze zmieniającą się efektywnością stosowania tego rodzaju kampanii promocyjnych należało dociec, co wpływa na odsetek umawianych wizyt oraz które warianty druków cechują się najwyższą efektywnością.

Zakres analizy

Badania skuteczności druków bezadresowych

Preferowana forma materiału promocyjnego

Preferowana treść materiału promocyjnego

Analiza ścieżki konsumenckiej

Komentarz analityka

Przedstawiony problem biznesowy wymagał przeprowadzenia klasycznego badania z obszaru testów A/B, które objęło różne warianty druków bezadresowych zapraszających na bezpłatne badania słuchu. Testy A/B polegają na analizie skuteczności określonego materiału reklamowego w podziale na poszczególne formy zaproszeń (np. koperta, broszura, list, ulotka, blankiet) oraz warianty treści (np. formalna, perswazyjna, niepokojąca). Takie podejście analityczne pozwala na rzetelne wskazanie materiału o potencjalnie najwyższej skuteczności w zakresie oczekiwanych zachowań odbiorców. Przeprowadzone badanie objęło również diagnozę przyczyn zmieniającej się skuteczności druków bezadresowych. Ten obszar wymagał wcześniejszej eksploracji potencjalnych powodów dla niekorzystania z zaproszeń na badania słuchu, jak również uwzględnienia kontekstu konkurencyjnego. Wykonane badania ankietowe pozwoliły na wskazanie kluczowych przyczyn wpływających na efektywność druków bezadresowych. Najważniejszym elementem raportu było streszczenie menedżerskie zawierające rekomendacje wobec optymalnej formy i treści materiałów promocyjnych, jak również analizę ścieżki konsumenckiej – wskazującej, na którym etapie i z jakiego powodu potencjalni odbiorcy rezygnują z dalszego kontaktu z producentem aparatów słuchowych.

Podziel się tym tekstem na:

Facebook
LinkedIn
Twitter

Złóż zapytanie

Wypełnij formularz lub skontaktuj się z nami bezpośrednio, a my przygotujemy dla Ciebie dedykowaną ofertę.

Kontakt

ul. Solec 81B
00-382 Warszawa
ul. Królewska 65A
30-081 Kraków