Case study / studium przypadku

Analiza rynku cateringu dietetycznego w Niemczech

Branża

Produkty konsumenckie

Cele biznesowe

Wyjście z istniejącym produktem na nowy rynek krajowy

Metodyka

Analiza danych zastanych

Czas realizacji

3
tygodnie

Wstęp

Analiza rynku cateringu dietetycznego w Niemczech została opracowana na zlecenie klienta specjalizującego się pozyskiwaniu funduszy unijnych. Celem raportu była wstępna ocena potencjału rynku niemieckiego, identyfikacja ewentualnych barier w tym segmencie oraz wskazanie potencjalnych grup docelowych dla usług cateringu dietetycznego. W dalszej kolejności zebrane wnioski miały posłużyć do opracowania rekomendacji w zakresie strategii wejścia na rynek niemiecki oraz przygotowania biznes planu.

Opracowany raport został przygotowany na podstawie analizy danych statystycznych, analizy artykułów branżowych dotyczących trendów żywieniowych oraz wartości tego rynku w Niemczech.

Zakres analizy

Kontekst demograficzno-kulturowy Niemiec

Preferencje i nawyki żywieniowe Niemców

Charakterystyka rynku cateringu dietetycznego

Analiza firm konkurencyjnych

Identyfikacja grup docelowych

Komentarz analityka

Największym graczem na polskim rynku cateringu dietetycznego jest firma Maczfit. Firma jako jedna z nielicznych oferuje catering na terenie całego kraju, a w 2017 roku osiągnęła przychód na poziomie 40 mln złotych. Jednak w przeważającej większości firmy w tym segmencie działają lokalnie koncentrując się na wybranych miastach wykazujących największy potencjał zakupowy. Polski rynek usług cateringu dietetycznego dynamicznie rośnie, dlatego polskie firmy intensywnie starają się penetrować również rynki zagraniczne. Jednym z kierunków rozwoju działalności takich usług są kraje Europy Zachodniej, a w szczególności Niemcy, które cechują się dużym zagęszczeniem ludności oraz poziomem zamożności mieszkańców. W Berlinie działa kilka polskich firm oferujących catering dietetyczny. Polska firma BodyChief w niespełna rok swojej działalności firma pozyskała ok. 100 klientów. Firmy oferują swoje usługi głównie do osób w wieku 25-45 lat, które chcą się zdrowo odżywiać, ale brakuje im czasu, chcą się odchudzić lub traktują ją jako uzupełnienie aktywnego trybu życia. Mimo całego swojego potencjału demograficzno-ekonomicznego oraz trendów żywieniowych wspierających rozwój tego segmentu usług, rynek niemiecki wykazuje również szereg barier, które wymagają dogłębnej analizy i przyjęcia właściwej strategii działania.

Podziel się tym tekstem na:

Facebook
LinkedIn
Twitter

Złóż zapytanie

Wypełnij formularz lub skontaktuj się z nami bezpośrednio, a my przygotujemy dla Ciebie dedykowaną ofertę.

Kontakt

ul. Solec 81B
00-382 Warszawa
ul. Królewska 65A
30-081 Kraków