Case study / studium przypadku

Analiza rynku ceramiki sanitarnej w Polsce

Branża

Budownictwo i nieruchomości

Cele biznesowe

Wprowadzanie na rynek nowego produktu

Metodyka

Badania klientów

Czas realizacji

2
tygodnie

Wstęp

Projekt został zrealizowany na zlecenie firmy polskiego dystrybutora ceramiki sanitarnej. Jego celem było oszacowanie wielkości sprzedaży na rynku brodzików łazienkowych oraz określenie preferencji konsumentów dla nowego produktu klienta. Raport został opracowany w oparciu o wyniki uzyskanych w toku realizacji dwóch etapów badań konsumenckich. W pierwszym etapie zostały zrealizowane reprezentatywne badania PBS Omnibus na próbie n=1000 Polaków, umożliwiające oszacowanie wielkości rynku. W kolejnym kroku przeprowadzono internetowe badania z decydentami w kwestii wyboru ceramiki łazienkowej celem określenia preferencji i potencjału zakupowego dla nowego produktu klienta.

Zakres analizy

Oszacowanie wielkości rynku

Preferencje produktowe

Kryteria wyboru produktów

Preferowane kanały dystrybucji

Wrażliwość cenowa

Komentarz analityka

Wśród firm z branży ceramiki łazienkowej – posiadających w ofercie brodziki łazienkowe – najbardziej rozpoznawalnymi markami są Cersanit i Koło. Produkty tych marek respondenci najczęściej biorą pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Na nieco dalszych pozycjach plasują się marki takie jak Sanplast, Roca i Saniplast. Do głównych kryteriów wyboru tej kategorii produktowej należą między innymi wytrzymałość, jakość i atrakcyjny wygląd, a mniejszą wagę klienci przywiązują do efektów akustycznych lejącej się wody. Średnia cena brodzika akceptowalna przez największy odsetek respondentów oscyluje w granicach kilkuset złotych brutto. Wyższe ceny na rynku akceptowane są tylko przez niewielki odsetek konsumentów. Głównymi źródłami informacji na temat produktów ceramiki sanitarnej są katalogi i materiały reklamowe oraz w sprzedawcy w sklepach. Wybranymi trendami na rynku ceramiki sanitarnej są te dotyczące krawędzi oraz kształtów elementów ceramicznych. Wymusza to na producentach opracowywanie nowoczesnych technologii, które umożliwiają tworzenie twardych mieszanek dzięki którym nawet produkty o bardzo cienkich krawędziach są bardzo wytrzymałe. Do tworzenia produktów używa się opatentowanych tworzyw wzbogacanych twardymi minerałami takimi jak na przykład diament.

Podziel się tym tekstem na:

Facebook
LinkedIn
Twitter

Złóż zapytanie

Wypełnij formularz lub skontaktuj się z nami bezpośrednio, a my przygotujemy dla Ciebie dedykowaną ofertę.

Kontakt

ul. Solec 81B
00-382 Warszawa
ul. Królewska 65A
30-081 Kraków