„Co najlepiej sprzeda się na nowej platformie e-commerce?” – z takim oto pytaniem zwrócił się do nas nasz klient, planując utworzenie nowego portalu łączącego sprzedawców i konsumentów w Internecie. Wstępne dyskusje pozwoliły na wypracowanie listy dodatkowych kwestii, które warunkowały opracowanie dobrej strategii rynkowej:
• Które konkretnie grupy produktowe w ramach szerszych kategorii cechują się wysokim zainteresowaniem nabywców? Które z nich są potencjalnie wysokomarżowe i relatywnie dostępne dla sprzedawców?
• Które grupy produktów cechuje relatywnie niska konkurencyjność ze strony innych platform e-commerce?
• Jakie grupy docelowe będą szczególnie zainteresowane sprzedażą i zakupem wytypowanych produktów?
• W jaki sposób można efektywnie komunikować się z tymi grupami?
• Jaki model biznesowy będzie najbardziej opłacalny z perspektywy optymalizacji planowanego biznesu?
Opracowana przez Quantify analiza rynkowe oparta została o istniejące dane i statystyki rynkowe dotyczące sprzedaży e-commerce w poszczególnych kategoriach produktowych (m.in. Allegro, TradeWatch, bazy firm), wywiady telefoniczne z potencjalnymi uczestnikami platformy oraz eksperckie wywiady rynkowe z przyszłymi sprzedawcami wytypowanych dla portalu produktów.
Analiza kilkuset grup produktowych doprowadziła do zarekomendowania kilku z nich, które cechowały się wysoką atrakcyjnością dla sprzedawców, wysokim zainteresowaniem klientów oraz spójnością tematyczną – umożliwiając równie spójną komunikację nowego portalu. Raport uzupełniony został wskazówkami wobec modelu biznesowego oraz sposobu pozyskiwania sprzedawców i nabywców dla nowej platformy.
Wypełnij formularz lub skontaktuj się z nami bezpośrednio, a my przygotujemy dla Ciebie dedykowaną ofertę.