Case study / studium przypadku

Analiza rynku drewna termowanego (thermowood) w Polsce

Branża

Budownictwo i nieruchomości

Cele biznesowe

Wyjście z istniejącym produktem na nowy rynek krajowy

Metodyka

Analiza danych zastanych, Wywiady rynkowe, Badania klientów, Modele własne

Czas realizacji

6
tygodni

Wstęp

Analiza rynku drewna termowanego (thermowood) w Polsce wykonana została na zlecenie jednej z lokalnych firm budowlanych średniej wielkości. Nasz klient rozważał nawiązanie współpracy w roli dystrybutora zagranicznej marki na rynku polskim. Celem analizy była ocena atrakcyjności rynku, jak również przygotowanie ramowej strategii rynkowej dla dystrybucji drewna termowanego w Polsce. Projekt zakończono warsztatami z zarządem firmy i wyznaczeniem potencjalnych dalszych działań analitycznych wspierających implementację strategii rynkowej.

Zakres analizy

Charakterystyka rynku – potencjał rynku, trendy, bariery

Analiza konkurencji – producenci i dystrybutorzy, produkty i ceny, analiza SWOT

Analiza popytu – grupy docelowe, potencjał zakupowy, preferencje odbiorców

Komentarz analityka

Thermowood to droższe drewno termowane o atrakcyjnych charakterystykach, które stosowane jest przede wszystkim do takich elementów wykończeniowych jak podłogi, schody, konstrukcje ogrodowe, tarasy, przegrody słoneczne i fasady domów.
Od strony analitycznej, interesującą cechą polskiego rynku jest brak jakichkolwiek raportów, danych i statystyk na temat rynku thermowood w Polsce. Dlatego też prowadzona analiza zorientowana została na pozyskiwanie danych pierwotnych, które następnie były modelowane przez agencję. Do najważniejszych źródeł wykorzystanych na potrzeby opracowania raportu należały: strony internetowe producentów i dystrybutorów, katalogi i cenniki produktów, konsultacje ekspertów branżowych, badania konsumenckie, wywiady z dystrybutorami drewna termowanego oraz wywiady z odbiorcami biznesowymi na rynku (spa, baseny, producenci saun). Taki zakres źródeł pozwolił na uzyskanie pełnej perspektywy rynkowej.
W rezultacie przeprowadzonej analizy oceniono:
• Na ile atrakcyjny jest rynek z perspektywy dystrybucji drewna termowanego? – jaki jest jego potencjał, jak silna jest konkurencja i jakie są najważniejsze bariery dystrybucyjne, cenowe, produktowe i marketingowe
• Jaka strategia rynkowa będzie optymalna z punktu widzenia dystrybucji na polskim rynku? – do jakich grup docelowych sprzedawać, jakie rodzaje drewna termowanego, z jakim przeznaczeniem oraz jak takie produkty wyceniać, jak prowadzić dystrybucję i marketing
Analizę zakończono dedykowanym raportem i warsztatami z zarządem.

Podziel się tym tekstem na:

Facebook
LinkedIn
Twitter

Złóż zapytanie

Wypełnij formularz lub skontaktuj się z nami bezpośrednio, a my przygotujemy dla Ciebie dedykowaną ofertę.

Kontakt

ul. Solec 81B
00-382 Warszawa
ul. Królewska 65A
30-081 Kraków