Case study / studium przypadku

Analiza rynku gier planszowych w Polsce

Branża

Produkty konsumenckie

Cele biznesowe

Wprowadzanie na rynek nowego produktu

Metodyka

Analiza danych zastanych, Badania klientów, Modele własne

Czas realizacji

5
tygodni

Wstęp

Analiza rynku gier planszowych została przeprowadzona na zlecenie klienta, który potrzebował pogłębić wiedzę na temat rynku oraz opracować materiał dla inwestora. Celem analizy była ocena potencjału i konkurencyjności rynku gier planszowych. Wypracowane wnioski miały wesprzeć decyzję inwestycyjną w zakresie wejścia na rynek. Raport został opracowany w oparciu o analizę danych zastanych oraz realizację ogólnopolskich badań metodą online.

Zakres analizy

Oszacowanie dynamiki sprzedaży gier planszowych

Charakterystyka trendów na europejskim rynku gier planszowych

Charakterystyka rynku lokalnego w obszarze odbywających się tam eventów i turniejów gier planszowych

Zdefiniowanie grupy docelowej i oszacowanie jej potencjału zakupowego

Analiza wizerunku i komunikacji marketingowej dla największych graczy na rynku

Komentarz analityka

Polski rynek gier planszowych cechuje dynamika wzrostowa. Gry planszowe cieszą się coraz większą popularnością wśród Polaków, stanowią bowiem atrakcyjną alternatywę spędzania wolnego czasu. Granie w gry planszowe to możliwość wchodzenia w bezpośrednie interakcje z graczami, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i przede wszystkim dobra zabawa bez konieczności łączenia się z Internetem. W ostatnich latach na popularyzację gier planszowych wpłynęło przede wszystkim zwiększenie ich dostępności oraz szeroka oferta produktowa. Na polskim rynku istnieje blisko 60 wydawców gier planszowych, którzy rocznie wydają łącznie ponad 500 gier. Oferta gier jest bardzo bogata, a wśród nich mocno wyróżnia się kategoria gier towarzyskich. W ostatnim czasie duży sukces odniosła gra Dobble wydawnictwa Rebel i niezmiennie wysoko w rankingach utrzymują się Osadnicy z Catanu wydawnictwa Galakta.

Polscy producenci gier planszowych stają się coraz bardziej zauważalni i konkurencyjni na rynku europejskim. Europejski rynek gier planszowych stale rośnie, a prognozy wskazują, że do roku 2023 osiągnie on wartość prawie 3,5 miliardów euro. Liderami na europejskim rynku gier planszowych są Niemcy, gdzie wartość rynku szacuje się na ok 400 mln EUR. Niemcy specjalizują się w projektowaniu i wydawaniu tzw. eurogier. Jest to rodzaj gier planszowych cechujących się relatywnie prostymi zasadami, stosunkowo krótkim czasem gry, dosyć wysokim poziomem abstrakcji oraz bardzo ograniczoną interakcją między graczami (np. Puerto Rico, Wsiąść do Pociągu).

Podziel się tym tekstem na:

Facebook
LinkedIn
Twitter

Złóż zapytanie

Wypełnij formularz lub skontaktuj się z nami bezpośrednio, a my przygotujemy dla Ciebie dedykowaną ofertę.

Kontakt

ul. Solec 81B
00-382 Warszawa
ul. Królewska 65A
30-081 Kraków