Przeprowadzona analiza wskazuje, że zdecydowana większość rynku najmu krótkoterminowego jest skupiona w USA oraz w kilku wybranych krajach Europy. Rynek wykazuje dynamikę rosnącą, apartamenty do wynajmu krótkoterminowego coraz rzadziej obsługiwane są przez osoby indywidualne, a znacznie częściej przez wyspecjalizowane w takiej obsłudze duże firmy i agencje nieruchomości. Najpopularniejszymi serwisami do oferowania tego typu usług jest Airbnb i booking.com. Wykorzystując potencjał na rynku pojawia się wciąż wiele nowych serwisów, które starają się przyciągnąć wynajmujących i najemców bardziej atrakcyjnymi warunkami współpracy.
Badania z potencjalnymi klientami wskazują, że wynajmujący chętnie rozważają inwestycje w nowe rozwiązania pozwalające na optymalizację zarządzania najmem krótkoterminowym, ale w Polsce wciąż dużą barierą zakupową jest cena. Wejście na rynek wymaga opracowania odpowiedniej strategii-go-to market, która dokładnie wskaże jakie grupy docelowe posiadają największy potencjał zakupowy oraz w jaki sposób promować i komunikować mocne strony produktu. Kluczowe jest również wypracowanie odpowiedniej strategii cenowej poprzez wskazanie ceny produktu, która da szanse na osiągnięcie poziomu popytu pozwalającego na maksymalizację zysków. W przypadku innowacyjnych rozwiązań technologicznych istotne są wcześniejsze możliwości ich testowania podczas okresu próbnego.
Wypełnij formularz lub skontaktuj się z nami bezpośrednio, a my przygotujemy dla Ciebie dedykowaną ofertę.