Case study / studium przypadku

Analiza rynku inteligentnych rozwiązań w zarządzaniu najmem w Polsce i na świecie

Branża

Budownictwo i nieruchomości

Cele biznesowe

Wprowadzanie na rynek nowego produktu

Metodyka

Analiza danych zastanych, Badania klientów, Modele własne

Czas realizacji

6
tygodni

Wstęp

Analiza rynku inteligentnych rozwiązań została przygotowana na zlecenie firmy z sektora innowacyjnego. Celem analizy było oszacowanie wielkości rynku dla nowego rozwiązania technologicznego wspierającego zarządzanie najmem krótkoterminowym oraz ocena jego potencjału zakupowego na rynku polskim. W projekcie wykorzystano analizę danych zastanych oraz badania wśród osób oferujących mieszkania na okres krótkoterminowy za pośrednictwem najpopularniejszych w Polsce serwisów internetowych.

Zakres analizy

Oszacowanie wielkości i potencjału rynku

Analiza otoczenia konkurencyjnego wraz z analizą SWOT

Identyfikacja najbardziej prospektywnych grup docelowych, ich potrzeby i potencjał zakupowy

Wrażliwość cenowa potencjalnych klientów

Ramy strategii go-to-market

Komentarz analityka

Przeprowadzona analiza wskazuje, że zdecydowana większość rynku najmu krótkoterminowego jest skupiona w USA oraz w kilku wybranych krajach Europy. Rynek wykazuje dynamikę rosnącą, apartamenty do wynajmu krótkoterminowego coraz rzadziej obsługiwane są przez osoby indywidualne, a znacznie częściej przez wyspecjalizowane w takiej obsłudze duże firmy i agencje nieruchomości. Najpopularniejszymi serwisami do oferowania tego typu usług jest Airbnb i booking.com. Wykorzystując potencjał na rynku pojawia się wciąż wiele nowych serwisów, które starają się przyciągnąć wynajmujących i najemców bardziej atrakcyjnymi warunkami współpracy.

Badania z potencjalnymi klientami wskazują, że wynajmujący chętnie rozważają inwestycje w nowe rozwiązania pozwalające na optymalizację zarządzania najmem krótkoterminowym, ale w Polsce wciąż dużą barierą zakupową jest cena. Wejście na rynek wymaga opracowania odpowiedniej strategii-go-to market, która dokładnie wskaże jakie grupy docelowe posiadają największy potencjał zakupowy oraz w jaki sposób promować i komunikować mocne strony produktu. Kluczowe jest również wypracowanie odpowiedniej strategii cenowej poprzez wskazanie ceny produktu, która da szanse na osiągnięcie poziomu popytu pozwalającego na maksymalizację zysków. W przypadku innowacyjnych rozwiązań technologicznych istotne są wcześniejsze możliwości ich testowania podczas okresu próbnego.

Podziel się tym tekstem na:

Facebook
LinkedIn
Twitter

Złóż zapytanie

Wypełnij formularz lub skontaktuj się z nami bezpośrednio, a my przygotujemy dla Ciebie dedykowaną ofertę.

Kontakt

ul. Solec 81B
00-382 Warszawa
ul. Królewska 65A
30-081 Kraków