Na polskim rynku istnieje szereg ogólnodostępnych raportów – jak choćby jeden z najpopularniejszych, coroczny raport Computerworld Top200 – które za mniejszą lub większą opłatą pozwalają na dokładne zapoznanie się ze strukturą i aktualnymi trendami na rynku IT w Polsce.
Niekiedy jednak takie raporty – pomimo całej swojej rzetelności i szczegółowości – stają się zbyt ogólne w odniesieniu do decyzji rozwojowych podejmowanych w konkretnej firmie IT. Niezbędne staje się wtedy pogłębienie interesujących firmę segmentów rynkowych, poszerzona analiza oferowanych przez konkurencję rozwiązań i wartości, jak również ewaluacja potrzeb, oczekiwań i preferencji potencjalnych klientów biznesowych. Pozyskanie takich właśnie informacji pozwala następnie firmie analitycznej w sposób trafny odnieść się do strategicznych planów firmy.
Zakres przeprowadzonej analizy obejmował w szczególności analizę oferty konkurentów w określonych segmentach rynkowych, segmentację graczy rynkowych, jak również identyfikację szans rynkowych i zagrożeń z perspektywy rozwoju nowych usług.
W rezultacie przeprowadzonej analizy nasz klient otrzymał dane rynkowe poprzedzone szczegółową analizą strategiczną. Objęła ona miejsce rozważanych ścieżek rozwojowych na tle obecnego portfolio firmy, ramy strategii rynkowej, jak również proponowane – w sytuacji wejścia w określony segment – dalsze działania analityczne.
Wypełnij formularz lub skontaktuj się z nami bezpośrednio, a my przygotujemy dla Ciebie dedykowaną ofertę.