Case study / studium przypadku

Analiza rynku nawozowego w Polsce

Branża

Energia i środowisko

Cele biznesowe

Wprowadzanie na rynek nowego produktu

Metodyka

Analiza danych zastanych, Wywiady rynkowe, Modele własne

Czas realizacji

5
tygodni

Wstęp

Analiza rynku nawozowego wykonana została na zlecenie jednego z czołowych polskich producentów siarki. Celem biznesowym przeprowadzonej analizy było pozyskanie informacji kluczowych z perspektywy wprowadzania na rynek nowych produktów nawozowych. By odpowiedzieć na tak postawiony cel – jak również wesprzeć decydentów po stronie zarządu spółki w podejmowanych decyzjach rozwojowych – dostarczono informacje na temat aktualnego wolumenu i przyszłego potencjału rynku, jego segmentacji, obecnych na rynku producentów, dystrybutorów, produktów oraz cen.

Zakres analizy

Producenci, ich profile i wielkość produkcji

Importerzy, ich marki i wielkość importu

Analiza porównawcza produktów na rynku

Analiza cen importu, eksportu, producentów i dystrybutorów

Segmentacja rynku według typu odbiorcy i upraw

Potencjał rynku – maksymalne zapotrzebowanie na produkty

Komentarz analityka

Przeprowadzona analiza objęła 3 rynki produktowe, w obrębie których zamawiający zaplanował rozwój sprzedaży. Na potrzeby projektu badany rynek nawozowy podzielono na 3 segmenty: nawozy mineralne (zawierające podstawowe składniki pokarmowe – azot (N), fosfor (P) i potas (K), jak również drugorzędne składniki pokarmowe – wapń, magnez, sód i siarkę); nawozy organiczne (do produkcji których wykorzystywane są takie składniki jak humus, odpady ściekowe, guano peruwiańskie, dżdżownice kalifornijskie, algi lub ptasie pióra); nawozy mineralno-organiczne, zawierające oba rodzaje składników. Choć rynek nawozowy regularnie raportowany jest przez biura statystyczne na poziomie ogólnym (nawozy NPK), to – z analitycznego punktu widzenia – dostępność informacji o drugorzędnych składnikach pokarmowych i mikroskładnikach jest ograniczona. Pozyskanie takich danych wymaga zarówno istotnych nakładów czasowych, jak też bieżącej weryfikacji dokonywanych oszacowań z producentami, dystrybutorami i ekspertami na rynku. Ważne także, by zbierane informacje rynkowe – podawane raz w masie nawozu, a raz w masie czystego składnika pokarmowego – uspójniać na bieżąco.

Podziel się tym tekstem na:

Facebook
LinkedIn
Twitter

Złóż zapytanie

Wypełnij formularz lub skontaktuj się z nami bezpośrednio, a my przygotujemy dla Ciebie dedykowaną ofertę.

Kontakt

ul. Solec 81B
00-382 Warszawa
ul. Królewska 65A
30-081 Kraków