Hackathon to formuła stworzona z myślą o szybkim tworzeniu oprogramowania, a intensywne warsztaty mają każdorazowo ściśle określony cel. Idea hackathonu przenoszona jest w inne konteksty jako skuteczna metoda kreatywnego rozwiązywania problemów przez interdyscyplinarne zespoły zgromadzone w jednym miejscu i czasie.
Celem Edu Hackathonu podczas kongresu Impact CEE było wypracowanie ścieżki nauczania w obszarze fintech, która umożliwi uzyskanie kompetencji odpowiadających potrzebom dynamicznie rozwijającej się branży. Przebieg hackathonu oparto o podejście Design Thinking, wykorzystywane między innymi do tworzenia programów nauczania na Uniwersytecie Stanforda. Design Thinking to metoda kreatywnego rozwiązywania problemów dzięki współpracy i połączeniu perspektyw przedstawicieli różnych branż i funkcji.
Do udziału w warsztatach zaproszono przedstawicieli 4 sektorów – duże korporacje, w tym banki; startupy rozwijające produkty z obszaru fintech; jednostki administracyjne związane ze szkolnictwem wyższym i innowacyjnością; kadra akademicka prowadząca kursy pokrewne dla branży fintech.
W ciągu pierwszego dnia kongresu interdyscyplinarne zespoły wypracowały 3 odmienne koncepcje ścieżek nauczania, które przedstawione zostały drugiego dnia wydarzenia. Należały do nich:
1. Stworzenie ekosystemu fintechowego opartego na niezależnej platformie łączącej podmioty biznesowe z uczelniami.
2. Wpisanie obszaru fintech w pokrewne kierunki studiów – IT, finanse, prawo – na zasadzie specjalizacji.
3. Zorganizowanie 3-miesięcznego „boot-campu” fintechowego na zasadach komercyjnej szkoły letniej.
Wypracowane rozwiązania opisano w raporcie, który udostępniono zainteresowanym interesariuszom.
Wypełnij formularz lub skontaktuj się z nami bezpośrednio, a my przygotujemy dla Ciebie dedykowaną ofertę.