Case study / studium przypadku

Badania rynku dermokosmetyków w Polsce

Branża

Produkty konsumenckie

Cele biznesowe

Pogłębienie wiedzy o rynku

Metodyka

Badania klientów

Czas realizacji

5
tygodni

Wstęp

Badania rynku dermokosmetyków obejmowały realizację wywiadów grupowych w 2 grupach docelowych klienta. Celem realizacji badań była ocena konceptu opakowania produktów dla nowej linii produktów. Wywiady były prowadzone przez doświadczonego moderatora we Wrocławiu. Usługi agencji obejmowały również cały proces rekrutacji oraz jakościową analizę danych. Po zakończeniu projektu klient otrzymał raport zawierający analizę każdego konceptu, a także porównanie konceptów i ocenę ich potencjału w danej grupie docelowej. W raporcie zostały przedstawione rekomendacje odnośnie dalszych prac i obszarów, które należy poprawić, aby koncept jeszcze lepiej przemawiał do klientów.

Zakres analizy

Atrakcyjność (czy i co się podoba i dlaczego)

Wyróżnialność (czy pozwala się odróżnić od konkurencji, zwrócić uwagę na produkt, tzw. stopping power)

Unikalność (oryginalność, wyjątkowość samego opakowania)

Emocje i nastrój wywoływane przez opakowanie

Komunikacja (co koncept komunikuje o produkcie, które elementy są nośnikami tych informacji)

Zawartość informacyjna (które informacje są ważne, jakich brakuje itp.)

Wiarygodność (czy wzbudza zaufanie i jest przekonujący czy też wzbudza wątpliwości)

Siła konceptu (czy zachęca do spróbowania / zakupu kosmetyku)

Potencjał konceptu (co można zrobić, żeby go ulepszyć)

Dopasowanie konceptu do założonej grupy docelowej

Komentarz analityka

Polski rynek dermokosmetyków odnotowuje stały powolny wzrost na poziomie do 5% rocznie. Popyt na dermokosmetyki napędzany jest głównie poprzez rosnącą konsumpcję gospodarstw domowych oraz dodatkowo przez zwiększającą się liczbę osób cierpiących na alergie również wśród dzieci.

Z kolei trendem negatywnie wpływającym na sprzedaż dermokosmetyków jest wzrastający popyt na kosmetyki naturalne, eko – kosmetyki sprzedawane poza aptekami. Konsumentki są coraz bardziej świadome i dociekliwe, chcą mieć pewność, że kosmetyki, z których korzystają nie zawierają szkodliwych substancji. Tuż obok segmentu dermokosmetyków intensywnie rozwija się zatem rynek kosmetyków naturalnych sprzedawanych poza aptekami. Jeszcze kilka lat temu na rynku funkcjonowało bardzo niewiele polskim marek, podczas gdy dzisiaj rynek oferuje szeroką gamę polskich produktów. Wśród wiodących można wymienić Clocchee, Iossi, Mokosh, Pat&Rub Kinga Rusin, Phenome, Resibo i wiele innych.

Zgodnie z europejskimi standardami kosmetyki naturalne w 95% powinny składać się ze składników naturalnych i mineralnych. Dlatego podstawowym składnikiem kosmetyków naturalnych są masła, woski oraz olejki organiczne i eteryczne. W ich składzie nie znajdziemy parabenów, silikonów, SLS, SLES czy chemicznych filtrów UV.

Podziel się tym tekstem na:

Facebook
LinkedIn
Twitter

Złóż zapytanie

Wypełnij formularz lub skontaktuj się z nami bezpośrednio, a my przygotujemy dla Ciebie dedykowaną ofertę.

Kontakt

ul. Solec 81B
00-382 Warszawa
ul. Królewska 65A
30-081 Kraków